lørdag den 22. september 2012

Pastasalat med kylling, bacon og karry

Jeg er selv en kæmpe kræsenpind, så jeg eelsker at bruge tid på at kigge forskellige blogs igennem, med forskellige forslag på forskellige retter mad. Men da jeg er sådan en stor kræsenpind, synes jeg det er svært at finde nogle opskrifter, hvor der ikke er enten det ene eller det andet i, som jeg ikke bryder mig om. Grunden til jeg laver så mange opskrifter på mad, brød, kager, smoothies osv selv, er denne kræsenhed som jeg besidder. Og idag blev det til en pastasalat med kylling og bacon. Pastasalaten er nem, og det er lige til at tilsætte sine egne yndlings grønsager, og evt. undlade dem jeg har i, som du ikke bryder dig om.
Idag har jeg snydt, og købt en pakke kyllinge strimler i Bilka, som var klar til at blive vendt i pastasalaten, men normalt ville jeg ha' stegt et par kyllinge filetter og skåret ud til strimler.

Du skal bruge:
250g. pasta skruer.
1 dåse majs.
2 små æbler.
4 radisser.
1 pk. bacon i skiver.

til dressingen:
500g. creme fraiche 9%
Citron saft.
karry.
sukker.
salt og peber.

Kog pastaen i letsaltet vand, og lad det afkøle i en si, skyl med kold vand, så pastaen ikke klistrer sammen.

Creme fraiche smages røres sammen med citron, karry, sukker, salt og peber, og røres til. Det er en smagssag hvor meget man hver især ønsker at putte i af krydderierne.

Skær bacon i små tern/skiver, af ca. 1-2 cm. steg dem på panden, og lig dem på køkkenrulle og afkøle.

Pastaen vendes i dressingen.
Skær æbler i halvstore tern, og vend ned til pastaen. Majsene hældes ned også i skålen med pastaen. radisserne skæres i små skiver, og kommes i skålen også.
Når bacon er afkøles kommes de i skålen til resten af salaten, gem en smule bacon til at komme ovenpå.
Rør det godt rundt.

Server med et par skiver baguette.




Af denne portion jeg har lavet idag, har vi også til imorgen, så det er super lækkert :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar